Kategoriat Uutiset

Uusia osaajia Franklyssa – tervetuloa Mikko H., Nina, Kati, Hanna, Elina, Outi, Mikko M. ja Taru!

Uusia osaajia Franklyssa – tervetuloa Mikko H., Nina, Kati, Hanna, Elina, Outi, Mikko M. ja Taru!

Alkuvuosi ja kevät toi tullessaan useamman uuden kasvon Frankly Partnersille – vahvistusta strategia- ja insight-osaamiseen sekä palvelumuotoiluun


Strategia- ja insight-osaamista Franklyssä vahvistavat pitkän linjan ammattilaiset Mikko Hovi, Nina Urala, Kati Myrén ja Hanna Manninen

Mikko Hovi, Strategy Director. Mikko on brändistrategioista ja Kesko-asiakkuudesta vastaava strategiajohtaja. Hänellä on pitkä ja monipuolinen myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen johtamisen kokemus. Työuransa aikana hän on työskennellyt sekä asiakkaan puolella että Suomen johtavissa mainos- ja mediatoimistoissa. Kokemusta on kertynyt mm. operaattoreista, päivittäistavaroista, retailista, finanssialalta, teollisuudesta, teollisuuden palveluista sekä pelimaailmasta. Ihmisten käyttäytymisen ymmärtäminen kiinnostaa.

”Kaiken markkinoinnin ja asiakaskokemuksen kehittämisen tavoitteena on loppujen lopuksi muuttaa jonkun – useimmiten asiakkaan – käyttäytymistä. Ilman käyttäytymisen muutosta ei saavuteta liiketoiminnallisia tuloksia, joten fokus pitää siirtää mielikuvista toimintaan”, Mikko toteaa.

Nina Urala, Strategy Director. Nina on käyttäjäkeskeisistä innovointi- ja viestintästrategioista sekä asiakkuusajattelun kehittämisestä vastaava strategiajohtaja. Ninan tausta on vahvasti ihmisen ja tuotteen, palvelun, brändin ja ympäristön vuorovaikutuksen ymmärtämisessä. Tämän tiedon ja näkemyksen hyödyntäminen mm. tuote- ja palvelukehityksessä tai vaikkapa tuote- tai markkinointiviestinnän suunnittelussa on yksi tärkeimmistä tavoitteista, jokaisen asiakkaan kanssa. Nina on toiminut aiemmin mm. tutkimusjohtajana Kuulaassa sekä kaupallisena johtajana Kantar TNS:llä. Erityisen läheisiä toimialoja ovat FMCG ja retail, mutta matkan varrella hän on tehnyt töitä niin pankkien, lääkeyhtiöiden, median kuin teknokemian ja tekstiiliteollisuuden kanssa.

”Työni suola on auttaa yrityksiä tekemään tuotteita ja palveluita, jotka puhuttelevat ihmistä, tulevat lähelle ja tuntuvat omille. Tällöin kaikkien osatekijöiden on puhuttava samaa kieltä käyttäjälle relevantilla tavalla, oikeissa hetkissä ja tilanteissa,” Nina sanoo.

Kati Myrén, Insight Strategist. Katilla on pitkä kokemus myynti-, markkinointitutkimus- ja konsultointitehtävistä. Katin erityisosaamista ovat asiakaskeskeisyys ja kuluttajaymmärrys sekä konseptien, mainonnan ja brändin kehittäminen. Katin sydäntä lähellä ovat laadulliset menetelmät – hän onkin innovatiivinen ja inspiroiva kouluttaja ja moderaattori, joka saa osallistujat aidosti keskustelemaan ja innostumaan. Kati saapui Franklylle Markkinointi-instituutista, jota ennen hän käväisi haistelemassa mediatoimistomaailmaa Dentsu Aegis Finlandissa. Tätä ennen useampi vuosi vierähti Taloustutkimuksella tutkimusjohtajana.

”Intohimoni on auttaa yrityksiä luomaan aidosti asiakaskeskeistä liiketoimintaa. Yritysten kilpailuetuna on oivallus, kyky tarjota asiakkaille uusia ratkaisuja ennen kuin he niitä itse edes ehdottavat. Miksi tyytyä hyvään, jos voi saada erinomaista? Yritysten on aika laittaa asiakas liiketoiminnan ytimeen!”, Kati kommentoi.

Hanna Manninen, Insight Specialist. Hannan tausta on viestintätoimistomaailmassa. Hän on tehnyt monipuolisesti viestintä- ja sidosryhmätutkimuksia sekä määrällisin että laadullisin menetelmin. Asiakaskunta on vaihdellut suurista pörssiyrityksistä julkisen sektorin organisaatioihin. Franklyn ohella Hanna opiskelee palvelumuotoilua.

Hannan sanoin: ”Uskon vahvasti tietoon pohjautuvaan tekemiseen oli kyse sitten liiketoiminnan kehittämisestä, viestinnän ja markkinoinnin suunnittelusta tai uuden innovoinnista. Avain onnistumiseen on ihmisissä ja heidän tarpeidensa ymmärtämisessä.”

 

Palvelumuotoiluosaaminen vahvistui, kun Franklyssä aloittivat Elina Huumo ja Outi Kinnunen

Elina Huumo, Business Designer. Elina on ihmislähtöinen luova ongelmanratkaisija, uusista innovaatioista ja niiden synnyttämiseen tarvittavasta kulttuurista kiinnostunut palvelumuotoilija. Uudet liiketoimintamallit, tavat tehdä töitä ja etenkin uudet tavat ymmärtää ihmisten käyttäytymistä ja siihen liittyviä tekijöitä kiinnostavat Elinaa kovasti. Elina on ollut mukana luomassa uusia palvelukonsepteja ja toimintamalleja useammassa eri yrityksessä. Viime keväänä 2018 Elina veti startupeille ja isoille yrityksille suunnattua innovaatio-ohjelmaa innostuen merkityksellisistä innovaatioista, joiden tehtävä on auttaa kuluttajia muuttamaan käyttäytymistään ympäristön kannalta vastuullisempaan suuntaan.

”Vaikka datan ja designin luova yhdistäminen on innovaatioiden lähtökohta, yhä enemmän liputan innostuneiden ihmisten yhteisen ongelmanratkaisun ja oppimisen puolesta. Hyvä fiilis johtaa mahtaviin konkreettisiin tekoihin, jotka poikkeuksetta tuovat tullessaan hyviä tuloksia sekä euroissa että asiakkaan kokemassa arvossa mitattuna. Yksinkertainen oppi, joka validoituu aina!”

Outi Kinnunen, Insight Manager. Outi matkasi Franklylle korkeakoulumaailmasta, jossa hän toimi palvelumuotoilijana ja konsulttina liiketoimintayksikössä. Outin tekemistä ja arvomaailmaa ohjaavat asiakaslähtöinen toimintamalli sekä yhteiskehittämisen periaatteet, koska ne mahdollistavat vaikuttavien ja kestävien palveluiden sekä liiketoiminnan kehittämisen. Outin erityisosaamiseksi voidaan mainita modernit laadulliset tutkimusmenetelmät, yhteiskehittämisen toimintatavat, pelilliset menetelmät ja oivalluttaminen. Outi on toiminut aikaisemmin opetustehtävissä, palveluiden kehitystehtävissä sekä markkinoinnissa.

”Minua sytyttää, kun palvelu toimii saumattomasti, ja palvelua käyttävä ihminen vain soljuu läpi palvelupolun aina pisteestä toiseen ilman turhaa ärsytystä. Toimiva palvelupolku vaatii tarkastelua ja suunnittelua, joten uskalla hypätä asiakkaiden pöksyihin, se kannattaa!”

 

Mikko Marjakangas vahvistaa Franklyn omaa AD tiimiä ja Taru Purola vastaa toimiston arjesta ja kaikista juoksevista asioista 

Mikko Marjakangas, Insight AD. Mikolla on lähes 20 vuoden kokemus monipuolisista graafikon töistä. Työtehtävät ovat vuosien varrella vaihdelleet aina lehtiuudistuksien suunnittelusta ja isojen pörssiyhtiöiden strategian visualisoinneista näyttävien keynote-esitysten toteuttajaksi. Franklyssä Mikko vahvistaa jo ennestään kovaa osaamista viimeisteltyjen ja visuaalisten lopputulemien toteuttamisessa asiakkaillemme.

”Rakastan sitä tunnetta, kun esityksen osaset viimein loksahtavat paikoilleen ja visualisoitu kokonaisuus aukeaa ymmärrettävään muotoon. Let’s powerpoint!”

Taru Purola, Office Manager. Tarulla on 20 vuoden kokemus yrityksen johdon tukemisesta, organisaation arjen sujuvoittamisesta sekä kotimaisten ja kansainvälisten tapahtumien toteuttamisesta. 10 edeltävää vuotta hän toimi myynnin ja asiakaskokemuksen kehittämiseen keskittyneen konsultointiyrityksen johdon assistenttina, josta tie vei palvelupäällikkyyden kautta Franklyn Office Manageriksi. Taru nauttii nopeasykkeisestä toiminnasta ja on tyytyväisimmillään taikoessaan lähipiirilleen lisäaikaa ydintekemiseen keskittymiselle ja sujuvoittaessaan heidän arkeaan.

”’Say it once – consider it done!’ Nopeatempoisessa ympäristössä jokainen hoitaa luonnostaan tonttinsa kaitsematta, mutta Franklyssä upeaa on se, että tämän lisäksi jelppaamme automaattisesti lennossa toisiamme. Hersyvä ilo, rento tunnelma ja huippuammattilaisen otteet näkyvät ja tuntuvat sekä sisäisesti että yhteistyössä asiakkaidemme kanssa.”

 

Niin uudet kuin vanhat Franklyt löytyvät kaikki myös Asiantuntijamme-sivulta.