Kategoriat Blogikirjoitus

Blogi: Kriisissä asuu mahdollisuus brändillekin

Blogi: Kriisissä asuu mahdollisuus brändillekin

Elämme erikoisia aikoja. Joka päivä nousee esille asioita, joita viikko sitten ei osannut kuvitellakaan. Inhimillisen, kansanterveydellisen ja kansantaloudellisen kriisin keskellä avautuu myös mahdollisuuksia. Karanteeneista ja rajoituksista nousee uusia tapoja toimia ja uusia keinoja luoda arvoa asiakkaille ja muille sidosryhmille

Epävarmuudessa korostuu johtajuuden tarve. Haluamme tietää, mihin pyrimme, miten aiomme sinne päästä ja miksi sinne pyrimme. Johtajuus ei aina tarkoita johtajaa. Varsinkin itseohjautuvissa organisaatioissa suuntaa näyttämään tarvitaan yhteinen innostava näkemys tulevaisuudesta.   

Toiminnallinen brändistrategia luo parhaimmillaan organisaation tulevaisuudelle raamit: se kertoo mikä on visiomme, miksi tahtotilaa kohti pyrimme ja miten toimimalla sitä kohden pääsemme. Se on ensisijaisesti johtamisen työväline, joka antaa eväät asiakaskokemuksen kehittämiselle ja asiakasarvon tuottamiselle.

Tällä hetkellä useimman meistä fokus on nykyhetkessä ja selviytymisessä, mutta katsetta on nostettava mahdollisuuksien mukaan horisonttiin. Me franklyssä olemme omalta osaltamme vauhdilla sopeutuneet uuteen tilanteeseen. Meillä on täydet kyvykkyydet viedä brändistrategian kirkastamisen projektit läpi 100 %:sti etänä, verkkoalustoja hyödyntäen. Näin voimme osaltamme auttaa pitämään kriisin pahenemisen kurissa, mutta samalla luoda parempaa tulevaisuutta asiakkaillemme ja heidän brändeilleen. 

Pandemia kyllä talttuu tai ainakin opimme elämään sen kanssa. Hetkeksi hiljentyneen talouden alavire vaihtuu taas toivoksi ja kasvuksi. Tähän pitää valmistua nyt, sillä kuten autourheilussa kisaa ei voita se, joka ajoi vauhdilla mutkaan vaan se, joka tulee sieltä ripeimmin ulos.

Mikko Hovi, Business Director
[email protected], 044 502 1234