Kategoriat

Ainu – Perheiden tarpeet tulevaisuuden kasvun ajureiksi

Ainu – Perheiden tarpeet tulevaisuuden kasvun ajureiksi

Asiakas ja tavoite

Ainu-lastentarvikkeet ovat markkinajohtajana tunnettuja ja luotettuja lapsiperheiden keskuudessa. Berner halusi tunnistaa Ainun tulevaisuuden kasvun mahdollisuuksia ymmärtämällä syvällisesti suomalaisten lapsiperheiden muuttuvia tarpeita.

Näkemys ja ratkaisu

Keskustelemalla suomalaisten vanhempien kanssa Ainu halusi saada syvällistä ymmärrystä muuttuvasta vanhemmuudesta, vanhemmista kuluttajina sekä lastentarvikkeista arjen osana ja helpottajana.
Tämän pohjalta rakennettiin näkymä Ainu-brändin tulevaisuuden menestystekijöihin tunnistamalla Ainun asema ja mahdollisuudet kuluttajien näkökulmasta.
Metodologiat:
  • Olemassa olevan tiedon analyysi, visionäärihaastattelut ja trendityö
  • Brändi-benchmarkit toisilta toimialoilta
  • Online co-creation yhteisö
  • Kvantitatiivinen tulosten validointi
  • Workshop-työskentely

Lopputulemat

  • Monipuolinen näkemys Ainulle tärkeästä kohderyhmästä brändin kehittämiseksi ja laajentumismahdollisuuksien ymmärtämiseksi,
  • suositukset tarkennuksiksi Ainun liiketoimintastrategiaan (mm. tuotekehitys ja kategoriapäätökset) ja jakelutiestrategiaan (yhteistyö PT-kaupan kanssa ja verkkokauppa),
  • brändin kehittäminen, syötteet asiakaslähtöiseen brändistrategiaan,
  • syötteet viestintään, markkinointiviestintään ja asiakasdialogin sisältöihin.
Lisätietoja:
Anna-Riikka Hovi, [email protected] , puh. +358 40 540 5530