Asiakas ja tavoite
Ainu-lastentarvikkeet ovat markkinajohtajana tunnettuja ja luotettuja lapsiperheiden keskuudessa. Berner halusi tunnistaa Ainun tulevaisuuden kasvun mahdollisuuksia ymmärtämällä syvällisesti suomalaisten lapsiperheiden muuttuvia tarpeita.
Näkemys ja ratkaisu
Tämän pohjalta rakennettiin näkymä Ainu-brändin tulevaisuuden menestystekijöihin tunnistamalla Ainun asema ja mahdollisuudet kuluttajien näkökulmasta.
- Olemassa olevan tiedon analyysi, visionäärihaastattelut ja trendityö
- Brändi-benchmarkit toisilta toimialoilta
- Online co-creation yhteisö
- Kvantitatiivinen tulosten validointi
- Workshop-työskentely
Lopputulemat
- Monipuolinen näkemys Ainulle tärkeästä kohderyhmästä brändin kehittämiseksi ja laajentumismahdollisuuksien ymmärtämiseksi,
- suositukset tarkennuksiksi Ainun liiketoimintastrategiaan (mm. tuotekehitys ja kategoriapäätökset) ja jakelutiestrategiaan (yhteistyö PT-kaupan kanssa ja verkkokauppa),
- brändin kehittäminen, syötteet asiakaslähtöiseen brändistrategiaan,
- syötteet viestintään, markkinointiviestintään ja asiakasdialogin sisältöihin.