Kategoriat

Fafa’s asiakasprofilointi ja kasvun draiverit

Fafa’s asiakasprofilointi ja kasvun draiverit

Asiakas ja tavoite

Fafa’sin kasvutavoitteet ovat kovat ja niihin pääsemiseksi tahtotilan ja suunnan täytyy olla kirkkaat. Tämä edellyttää kattavaa ymmärrystä asiakkaista ja kasvun ajureista. Näihin pureuduimme yhteistyössämme.

Fafa’s on 2011 perustettu kasvispainotteista street foodia tarjoava ravintolaketju. Se on franchising-mallinsa avulla laajentunut noin 40 ravintolaa kattavaksi valtakunnalliseksi ketjuksi. Suomen valloituksen lisäksi Fafa’s on avannut jo ensimmäisiä ravintoloitaan Ruotsiin, Viroon ja Lontooseen.

Näkemys ja ratkaisu

Lähestyimme kasvua kolmea kautta:

  1. Miten ylläpidämme ja kehitämme suhdetta nykyisten lojaalien asiakkaiden kanssa
  2. Kuinka saamme muut asiakkaat valitsemaan Fafa’sin useammin, mitkä ovat merkittävimmät oston esteet
  3. Missä on suurin potentiaali penetraation kasvattamiseksi
  • Tunnistimme ja kirkastimme Fafa’s brändin ytimen ja kilpailuedut yhteiseksi kivijalaksi kasvumatkalle.
  • Hyödynsimme sosiaalista mediaa ja kutsuimme Fafa’sin asiakkaat ja Fafa’s-kiinnostuneet mukaan. Saimme yli 700 osallistujaa ja kattavan otoksen eri ryhmien edustajia.
     
  • Monimuuttuja- ja sisältöanalyysien avulla tunnistimme Fafa’sin erilaiset asiakasprofiilit ja niiden erot asiakaskokemuksessa, ostokäyttäytymisessä, tarpeissa ja odotuksissa.

Lopputulemat

Fafa’s sai työkalut ja käytännön liiketoiminnalliset suositukset avuksi strategisiin valintoihin ja kasvuun.

”Saimme Franklysta asiakaslähtöisen ja sparraavan kumppanin, joka ymmärsi nopeasti mitä tarvitsemme. He kiteyttivät tärkeimmät oivallukset tutkimuksesta ja muusta markkinadatasta erinomaiseksi työkaluksi meille.

Kokonaisuuden anti otettiin meillä heti hyötykäyttöön monessa eri projektissa. Sain itse valtavan avun omaan työhöni ja koko tiimille selkeyttä ja voimaa kasvumatkallemme.” 

Fafa’s, Pasi Kaurala, Director of Development

Lisätietoja:
Tuija Wikström, Business Director
[email protected], 040 838 2220