Kategoriat

Hehku – Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin uuden kauppaketjun brändistrategia

Hehku – Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin uuden kauppaketjun brändistrategia

Asiakas ja tavoite

Kesko ja Oriola perustivat täysin uudenlaisen kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin keskittyvän kauppaketjun. Sille tarvittiin kohderyhmäfokus ja asiakaslähtöinen brändistrategia sekä merkityksellisyyttä tukeva identiteetti.

Näkemys ja ratkaisu

Syvennyimme ensin suomalaisten sielunmaisemaan – keitä ovat he, jotka suhtautuvat intohimolla hyvinvointiinsa? Rakensimme todellisista asiakastarpeista kumpuavan brändin tulevaisuuden tahtotilan päälle.

Metodologiat:

  • Desktop-analyysi
  • Profilointitutkimus ja kantaanvientitutkimus
  • Brändi- ja endorsement-tutkimus
  • Identiteetin implisiittinen tutkiminen
  • Laadullinen online co-creation tärkeimpien kohderyhmien sielunmaiseman syventämiseksi.
  • Iteratiivinen työpajatyöskentely brändin linjaamiseksi

Lopputulemat

Profiloimme suomalaiset hyvinvointiin suhtautumisen ja potentiaalin mukaan. Näin kartoitimme Hehkulle terävimmän asiakasfokuksen, jonka päälle brändiä voitiin rakentaa.

Synnytimme yhdessä uuden monikanavaisen brändin, jonka on tarkoitus palvella asiakkaitaan kokonaisvaltaisesti viidessä eri hyvinvoinnin ulottuvuudessa: terveys, ravinto, liikunta, kauneus, ja palautuminen & sosiaaliset suhteet. Yhdessä hasan & partnersin kanssa herätimme brändin identiteetin henkiin.

Jotta jokainen löytäisi oman tapansa voida paremmin.

Brändille linjattu merkityksellisyys korostaa sallivuutta ja kannustaa pieniinkin muutoksiin. Tulevaisuuden tavoitteena onkin, että Hehkusta tulee sen asiakkaille ehtymätön hyvinvoinnin lähde. Se palvelee ajasta ja paikasta riippumatta, monikanavaisesti ja henkilökohtaisesti, juuri silloin kuin asiakkaille parhaiten sopii.

Lisätiedot:

Kirsi Kalpio, Insight Strategist, kirsi.kalpio@franklypartners.fi, +358 40 558 8041