Kategoriat

Hoplop – asiakkaat liiketoiminnan ja brändin johtamisen ytimeen

Hoplop – asiakkaat liiketoiminnan ja brändin  johtamisen ytimeen

Asiakas ja tavoite

Sisäseikkailupuistoyhtiö HopLop on päättänyt ottaa ison kasvuloikan. Se uudistaa kaikki keskuksensa ja avaa nopealla tahdilla uusia. Kilpailu on kiristymässä ja uusia toimijoita tulee markkinoille. Kasvun varmistamiseksi HopLop halusi tunnistaa asiakaslähtöiset kasvun elementit ja määrittää tämän pohjalta menestykselleen oikeat tavoitteet ja mittarit.

Näkemys ja ratkaisu

HopLop halusi saavuttaa aikaisempaa paremman ymmärryksen nykyisten ja potentiaalisten asiakkaidensa vapaa-ajan tarpeista ja arvostuksista, ostokäyttäytymisestä, asiakaskokemuksesta sekä asiakkuuden elinkaaresta. Tämän pohjalta tunnistettiin syötteet asiakaskokemuksen ja –palvelun kehittämiseen, myyntiin ja markkinointiin sekä rakennettiin tavoiteasetanta ja mittaamismallit.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi ja trendityö
  • Kvantitatiivinen tutkimus
  • Workshop-työskentely
  • Jatkuva konsultaatio- ja tutkimuskumppanuus onnistumisen mittaamiseksi ja tulosten hyödyntämiseksi

Lopputulemat

  • Monipuolinen näkemys HopLopille tärkeästä kohderyhmästä
  • Bränditimantti ja arvolupaus
  • Syötteet tuote- ja palvelukehitykseen, konseptiin, markkinointiin ja viestintään
  • Suositukset liiketoiminnan, brändin ja asiakaskokemuksen kannalta kriittisistä tavoitteista ja mittareista
  • Asiakaskokemuksen ja brändin mittaamiskokonaisuuden rakentaminen ja jatkuva raportointi
  • Johdon säännöllinen sparraus tavoitteiden saavuttamisesta ja kehitystarpeista

Lisätietoja: Anna-Riikka Hovi, [email protected] , puh. +358 40 540 5530