Kategoriat

K-ryhmä – suomalaiset ja ruoan verkkokauppa

K-ryhmä – suomalaiset ja ruoan verkkokauppa

Asiakas ja tavoite

K-ryhmä oli lanseeraamassa ruoan  verkkokauppaa entistä laajemmin ja tarvitsi syötettä herättääkseen median mielenkiinnon.

Näkemys ja ratkaisu

K-ryhmä halusi mediaa kiinnostavia näkökulmia suomalaisten suhtautumisesta ruoan verkkokauppaan. Tällä tavalla haluttiin myös julkisuutta Keskon verkkokaupan lanseeraukselle.

Frankly teki kattavan kyselyn suomalaisten suhtautumisesta verkkokauppaan sekä verkkokaupan käytön drivereista ja esteistä. Lisäksi visioitiin tulevaisuuden verkkokaupan mahdollisuuksilla.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi
  • Tulevaisuuteen suuntaava kuluttajatutkimus K-Plussa-kannassa
  • Visuaalinen ja infograafinen taitettu raportti suomalaisten suhtautumisesta ruoan verkkokauppaan nyt ja tulevaisuudessa

Lopputulemat

Lopputuloksena K-ryhmä sai visuaalisen ja infograafisen taitetun raportin, johon oli kiteytetty suomalaisten kuluttajien suhtautuminen ruoan verkkokauppaan. Raportissa suomalaiset profiloitiin ruoan verkkokaupan suhtautumisen perusteella ja kukin kuluttajaprofiili kuvattiin.

Tutkimuksessa suomalaiset näyttäytyivät ruoan verkko-ostajina seuraavalla tavalla:

  • Intoilijat 4 %
  • Luontevat suunnistajat 16 %
  • Kokeilleet 27 %
  • Varovaisen myönteiset 44 %
  • Perinteiset 9 %

Lisäksi raportissa visioitiin tulevaisuuden verkkokaupan mahdollisilla suuntaviivoilla ja tarkasteltiin kuluttajien suhtautumista tulevaisuuden verkkokaupan mahdollisuuksiin.

 

Lisätiedot: Kirsi Kalpio, Insight Strategist, [email protected], +358 40 558 8041