Asiakas ja tavoite
Kesko halusi ymmärtää paremmin ruokakuluttamisen muutosta ja profiloitua samalla julkisuudessa ruoka-alan parhaana osaajana.
Näkemys ja ratkaisu
Kesko halusi luoda yhtenäisen näkymän ruokakuluttamisen muutokseen hyödyntäen samalla omia ostotietojaan.
Trendit julkistamalla haluttiin samalla nostaa Keskon profiilia ja saada trendeille julkisuutta. Frankly teki kattavan trendityön hyödyntäen laajasti eri lähteitä. Trendit julkistettiin mediatilaisuudessa.
Metodologiat:
- Desktop-analyysi trendeistä ja ostodatasta
- Visionäärihaastattelut: tavarantoimittajat, Ruotsin ICA
- Trenditutkimus Plussa-kannassa
- Infograafinen Trendiraportti
Lopputulemat
Lopputuloksena Kesko sai eri tietolähteet monipuolisesti yhdistävän inspiroivan ja visuaalisen trendiraportin, jossa oli arvioitu trendien koko ja muutossuunta. Mukana oli mm. esimerkit toteutuneista ostoskoreista ja kauppiaiden sitaatit.
Kesko sai raportille haluamansa julkisuuden, mm. artikkelin Helsingin Sanomiin ja käyttää raporttia edelleen asiantuntemuksensa profiloimiseen. Onnistuneelle projektille suunnitellaan myös jatkoa.
Koko raportin löydät täältä:
http://www.k-ruoka.fi/globalassets/k-ruoka/k-kaupassa/artikkelit/k-ruokatrendit_161121_final.pdf
Lisätiedot:
Kirsi Kalpio, Insight Strategist, kirsi.kalpio