Kategoriat

Kesko – tulevaisuuden ruokakauppa

Kesko – tulevaisuuden ruokakauppa

Asiakas ja tavoite

Kesko halusi vahvistaa entisestään K-ruokakauppojen asemaa innostavana ja asiakaslähtöisenä suunnannäyttäjänä.

Näkemys ja ratkaisu

K halusi luoda visionäärisen näkymän ruoan kuluttamisen sekä ruokakaupan tulevaisuuteen.

Frankly kokosi yhteen kattavan ja monipuolisen näkemyksen siitä, miltä tulevaisuuden ruokakauppa voi näyttää kymmenen vuoden kuluttua ja fasilitoi K:n tulevaisuustyöskentelyä.

Metodologiat:

  • Blogianalyysi kuudelta markkinalta
  • Visionäärihaastattelut niin K:n sisältä (esim. K-kauppiaat ja K:n asiantuntijat) kuin ulkopuoliset visionäärit (esim Food Camp)
  • K-kauppojen osastovastaavien ja ruokamestareiden online-keskustelu
  • Laajan sisäisen asiantuntijajoukon workshop
  • Syötteet virtuaalisen tulevaisuuden ruokakaupan rakentamiseen ja kaupan yksityiskohtiin
  • Edelläkävijäkuluttajien rekrytointi K-Kylästä, käsikirjoitukset virtuaalikaupan kierrokseen ja kuluttajien ohjaaminen virtuaalisessa tulevaisuuden ruokakaupassa

Lopputulemat

Lopputuloksena K sai laajan, inspiroivan ja visuaalisen raportin, jossa oli kuvattu kaikki hankkeen eri vaiheet. Mukana oli syötteet virtuaalikauppaan, keskeisimmät sitaatit K:n asiantuntijoilta, tarinallistetut ostosreissut erilaisten kuluttajaprofiilien näkökulmasta sekä edelläkävijäkuluttajien keskeisimmät kommentit tulevaisuuden ruokakaupasta.

Koko raportin löydät täältä.

Virtuaaliruokakaupan esittelyvideon löydät YouTubesta.

Lue myös blogipostauksemme aiheesta!

 

Lisätiedot: Kirsi Kalpio, Insight Strategist, [email protected], +358 40 558 8041