Kategoriat

Lotosta suomalaisen lauantain puolestapuhuja

Lotosta suomalaisen lauantain puolestapuhuja

Asiakas ja tavoite

Veikkaus halusi vahvistaa Lotto-brändiään liittämällä siihen isompia, suomalaisille merkityksellisiä teemoja. Tavoitteena oli lisätä Loton kiinnostavuutta ja pitää Lottoa esillä aiempaa monipuolisemmin.

Näkemys ja ratkaisu

Alussa selvitettiin kattavasti Lottoon luontevasti kytkeytyvät erilaiset thought leadership -teemat. Valitusta teemasta eli suomalaisesta lauantaista toteutettiin aihetta laajasti luotaava kolmivaiheinen trendi- ja tutkimushanke.

Viestintä nivottiin alusta alkaen mukaan siten, että hankkeen jokainen vaihe itsessään tuotti sisältöjä viestintään.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi
  • Visionäärihaastattelut
  • Online co-creation kuluttajien kanssa
  • Väestöä edustava kvantitatiivinen tutkimus
  • Workshop-työskentely

Lopputulemat

  • Syötteet viestintään, jonka pohjalta Veikkaus ja hasan communications rakensivat yhdessä viestintäsuunnitelman koko vuodelle.
  • Lotto liitettiin suomalaisen lauantain asiantuntijaksi ja tulokset rakennettiin tarinan muotoon.
  • Lopputulema lanseerattiin laajasti järjestämällä mediatilaisuus, jonka pohjalta saavutettiin merkittävästi medianäkyvyyttä printissä, verkossa ja radiossa (n. 30 mediaosumaa).
  • Teema vietiin kaikkiin Veikkauksen kanaviin ja huomioitiin myös mainonnassa.
  • Lotto sai markkinointiviestintänsä tueksi myös useita eri alateemoja ja sisältöjä, mm. tuloksia esittelevien mainoskampanjoiden ja radio-ohjelmayhteistyön muodossa.
  • Teema syventää Lotto-brändiä myös jatkossa. Lotto on mm. avannut Lotto-saunan.

Lisätietoja:

Tiitta Vaulos, Customer Insight Director, [email protected]​franklypartners.fi, +358 50 572 7859