Kategoriat

Sydänmerkki – Asiakasymmärryksellä vaikuttavuutta

Sydänmerkki – Asiakasymmärryksellä vaikuttavuutta

Asiakas ja tavoite

Sydänmerkki halusi asettaa kuluttajat ja heidän tarpeensa entistä enemmän toimintansa keskiöön. Kumppaniksi matkalle valittiin Frankly Partners.

Näkemys ja ratkaisu

Projektin tarkoituksena oli lisätä ymmärrystä siitä, miten Sydänmerkistä tehdään suomalaisille relevantimpi, kiinnostavampi ja ennen kaikkea hyödyllisempi, jotta se auttaa ohjaamaan valintoja kohti terveellisempää ruokavaliota.

Ruokailun ison kuvan kirkastamiseksi sekä Sydänmerkin nykyisen ja potentiaalisen roolin selventämiseksi toteutettiin kvalitatiivinen haastattelututkimus verkkoympäristössä 58 osallistujan keskuudessa.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi
  • Online-yhteisö, projektiiviset menetelmät
  • Käsikirja Sydänmerkin toiminnan kehittämiselle

Lopputulemat

Tutkimuksen avulla muodostimme kattavan kuvan Sydänmerkin mahdollisista tartuntapinnoista osana suomalaisten ruokailua sekä brändin nykytilasta ja kehityskohteista suosituksineen.

”Yhteistyö Franklyn kanssa on auttanut meitä tarkastelemaan kohderyhmiämme aiempaa syvemmin. Tutkimus antoi meille näkemystä siitä mihin suuntaan Sydänmerkkiä ja viestintää tulee jatkossa kehittää. Tutkimus tulee olemaan tärkeässä roolissa sekä brändin että palvelujen kehittämisessä. Se on toiminut hyvänä pohjana nyt käynnissä olevassa Sydänmerkin kirkastusprosessissa ja auttanut meitä konkreettisesti markkinoinnissa kertoessamme, mitä Sydänmerkki on ja millaiseksi haluamme.”, kertoo Sydänliiton markkinointijohtaja Eeva Hietalahti.

Lisätietoja:

Tiitta Vaulos, Customer Insight Director, [email protected]​franklypartners.fi, puh.+358 50 572 7859