Kategoriat

Veikkaus – Uuden rahapeliyhtiön asiakaslähtöinen brändi

Veikkaus – Uuden rahapeliyhtiön asiakaslähtöinen brändi

Asiakas ja tavoite

Uusi kansallinen rahapeliyhtiö aloitti Suomessa 1.1.2017, kun Fintoto, RAY ja Veikkaus yhdistyivät. Pelien tuotoilla tuetaan mm. liikuntaa, vapaaehtoistoimintaa, kulttuuria ja tiedettä yli miljoonalla eurolla vuosittain. Tälle yhtiölle haluttiin rakentaa vahva, asiakaslähtöinen brändi.

Näkemys ja ratkaisu

Uusi Veikkaus on rahapeliyhtiö, jolla on tärkeä yhteiskunnallinen rooli.  Tämän roolin ja uuden rahapeliyhtiön liiketoiminnallisen menestyksen takaamiseksi haluttiin muodostaa brändi, joka on yleisesti hyväksytty ja arvostettu suomalaisten keskuudessa.

Frankly ja hasan & partners Group tukivat uuden Veikkauksen yritysbrändin rakentamista suomalaisten kuluttajien näkökulmasta. Työhön osallistuivat kaikkien kolmen yhdistettävän rahapeliyhtiön avainhenkilöt.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi ja trendityö, workshopit
  • Kvantitatiivinen tutkimuskokonaisuus (viisi eri vaihetta, yli 4 000 eri suomalaista osallistujina)
  • Identiteettistrategiatyö, brändin elementit, brändistrategia, brand endorsement-työ
  • Nimi- ja konseptianalyysit

Lopputulemat

  • Brändistrategia sisältäen identiteettistrategian valinnan, brändiarkkitehtuurin sekä yhtiöbrändin roolin suhteessa tuote- ja palvelubrändeihin (brand endorsement)
  • Analyysit ja suositukset valituista nimestä, visuaalisesta identiteetistä ja markkinointiviestinnän konseptista (design-, nimi-, konsepti- ym. luova työ hasan & partners)
  • Eri tuotteiden palveluiden ja kanavien brändiluokittelu ja työkalu jatkoon
  • Lanseerauksen markkinointiviestinnän kanavasuunnittelu ja budjetointi

Lisätietoja:

Anna-Riikka Hovi, [email protected], puh. +358 40 540 5530