Kategoriat

Vincit uudisti brändistrategiansa

Vincit uudisti brändistrategiansa

Vincit on tehnyt systemaattisesti töitä liiketoimintastrategiansa uudistamiseksi. Asiakas- ja ihmiskeskeisenä yrityksenä Vincit halusi katsoa strategiaa ja koko toimintaansa vahvasti asiakkaan silmin ja linkittää liiketoimintastrategian saumattomasti brändistrategiaksi. Vincitläiset halusivat vastauksia mm. kysymyksiin: 

  • Millainen on tulevaisuuden liiketoimintapartneri ohjelmistokehitysalalla? 
  • Mistä muodostuu Vincitin ja asiakkaiden yhteinen arvomaailma?
  • Miten erottua kilpailussa ja miten erottautumistekijöitä vahvistetaan yhdessä? 

Yhteistyömme tavoitteena oli luoda asiakaskeskeinen ja toiminnallinen brändistrategia ketterästi yhdessä vincitläisten ja franklyjen kanssa. Lähtökohtana työssä oli asiakas ja asiakkaan maailma – näistä ammennettiin pohja brändistrategialle. 

Vincitin brändistrategia tarinoitettiin ja visualisoitiin yrityksen kulttuuriin sopivasti “brändiankan” ja arvolupauksen muotoon. “Brändiankkaan” kiteytyvät Vincitin erottautumistekijät, joista pidetään ylpeästi ääntä, tulevaisuuden suunta sekä aina työn alla olevat tekemiset. Siinä yhdistyvät yrityksen arvolupaus, brändi sekä toivottu asiakaskokemus.

Kirkkaan, innostavan ja testatun lopputuleman lisäksi tärkeää oli yhdessä kuljettu, monipuolisesti omaa väkeä ja asiakkaita osallistava matka, joka loi vahvan pohjan brändistrategiaan sitoutumiselle ja sen todeksielämiselle arjessa.  

“En ole missään vastaavia töitä tekevissä firmoissa törmännyt näin moderneihin työtapoihin! Ihminen todella otettiin koko työn keskiöön. Olemme ylpeitä sekä matkasta, jonka kuljimme yhdessä vincitiläisten, asiakkaiden ja franklyn kanssa, että todella vahvasta lopputulemasta. Tämä on meille perustavaa laatua oleva työkalu ohjaamaan kaikkea tekemistämme talousviestinnästä myyntiin, rekrytoinnista projektitiimin johtamiseen.”

– Mikko Bäckström, Head of Marketing and Brand, Vincit

Lisätietoja:
Outi Kinnunen, Head of Design
[email protected]i, 050 301 5069

Kirsi Kalpio, Business Designer
[email protected], 040 558 8041