Fortum – viestinnän organisaatiomuotoilu

Digitalisaatio, nopeatempoisuus ja jatkuva läsnäolo, asiakas- ja sidosryhmäkeskeisyys sekä muut globaalit muutosvoimat kasvattavat myös viestinnän muutospaineita. Kymmenessä maassa toimivan Fortumin konserniviestinnän tahtotilana oli uudistaa viestinnän toimintatapoja, taitoja ja lopulta tapaa, jolla Fortum kommunikoi. Inspiroidu sinäkin Fortumin muutosmatkasta ja organisaatiomuotoilutarinasta!

K-ryhmä suuntaa tulevaisuuteen strategisella segmentoinnilla – yhteinen kieli tukemaan asiakaskeskeisyyttä

Keskon strategian painopisteitä ovat asiakaslähtöisyys ja laatu. Strategian toimeenpanon vauhdittamiseksi K-ryhmässä nähtiin välttämättömänä luoda yhteinen kieli puhua asiakkaista. Rakensimme yhdessä K-asiakassegmentit toimialarajat ylittävän strategisen suunnittelun ja operatiivisen toiminnan työkaluiksi.