Fafa's

Fafa’s asiakasprofilointi ja kasvun draiverit

Brand strategy, B2C

Haaste

Fafa’sin kasvutavoitteet ovat kovat ja niihin pääsemiseksi tahtotilan ja suunnan täytyy olla kirkkaat. Tämä edellyttää kattavaa ymmärrystä asiakkaista ja kasvun ajureista. Näihin pureuduimme yhteistyössämme.

Ratkaisu

Lähestyimme kasvua kolmea kautta:

  1. Miten ylläpidämme ja kehitämme suhdetta nykyisten lojaalien asiakkaiden kanssa

  2. Kuinka saamme muut asiakkaat valitsemaan Fafa’sin useammin, mitkä ovat merkittävimmät oston esteet

  3. Missä on suurin potentiaali penetraation kasvattamiseksi

Tunnistimme ja kirkastimme Fafa’s brändin ytimen ja kilpailuedut yhteiseksi kivijalaksi kasvumatkalle.

Hyödynsimme sosiaalista mediaa ja kutsuimme Fafa’sin asiakkaat ja Fafa’s-kiinnostuneet mukaan. Saimme yli 700 osallistujaa ja kattavan otoksen eri ryhmien edustajia.

Monimuuttuja- ja sisältöanalyysien avulla tunnistimme Fafa’sin erilaiset asiakasprofiilit ja niiden erot asiakaskokemuksessa, ostokäyttäytymisessä, tarpeissa ja odotuksissa.

Lopputulemat

Fafa’s sai työkalut ja käytännön liiketoiminnalliset suositukset avuksi strategisiin valintoihin ja kasvuun.

Saimme Franklysta asiakaslähtöisen ja sparraavan kumppanin, joka ymmärsi nopeasti mitä tarvitsemme. He kiteyttivät tärkeimmät oivallukset tutkimuksesta ja muusta markkinadatasta erinomaiseksi työkaluksi meille.

- Fafa’s, Pasi Kaurala, Director of Development

Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

frankly-tiimi

Asiakas

Fafa's

Työn tyyppi

Brand strategy, B2C

Asiakkaan kuvaus

Fafa’s on 2011 perustettu kasvispainotteista street foodia tarjoava ravintolaketju. Se on franchising-mallinsa avulla laajentunut noin 40 ravintolaa kattavaksi valtakunnalliseksi ketjuksi. Suomen valloituksen lisäksi Fafa’s on avannut jo ensimmäisiä ravintoloitaan Ruotsiin, Viroon ja Lontooseen.