Fortum

Viestinnän organisaatiomuotoilu

Organisation design, change design

Haaste

Digitalisaatio, nopeatempoisuus, jatkuva läsnäolo, asiakas- ja sidosryhmäkeskeisyys sekä muut globaalit muutosvoimat kasvattavat viestinnän muutospaineita. Fortum halusi aloittaa muutosmatkan: 

  • Perinteiset → Tulevaisuuden viestintäorganisaation palvelut

  • Sisäinen fokus → Sidosryhmäkeskeisyys 

  • Hitaus →  Ketteryys 

  • Yhdensuuntainen viestintä → Dialogi  

Ratkaisu

Muotoilimme yhdessä uuden vaiheen viestintäorganisaation ja sen toimintatavat. Yhteistyömme eteni vaiheissa: 

  1. Konserniviestinnän merkityksen ja roolin kirkastaminen

  2. Palvelukokonaisuuksien ja työskentelymallien iterointi

  3. Tavoitetilan mukaiset rakenne, roolit ja ideaalikompetenssit

  4. Kompetenssikartoitus ja kehityskohtien tunnistaminen

  5. Toteutuksen roadmap ja implementointiriskien tunnistaminen

Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

Ota yhteyttä frankly-tiimiin

Asiakas

Fortum

Työn tyyppi

Organisaatiomuotoilu

Asiakkaan kuvaus

Fortum on energiayhtiö, joka tarjoaa asiakkailleen ratkaisuja liittyen sähköön, lämpöön, jäähdytykseen ja resurssitehokkuuden parantamiseen. Fortum tarjoaa myös asiantuntijapalveluita energia-alan yrityksille sekä ratkaisuja järkevien energiavalintojen tekemiseen.