K-ryhmä

K-ryhmä – ruoan verkkokaupan lanseeraus

Experience design, Digital concepts, B2C

Haaste

K-ryhmä oli lanseeraamassa ruoan verkkokauppaa entistä laajemmin ja tarvitsi syötettä herättääkseen median mielenkiinnon.

K-ryhmä halusi mediaa kiinnostavia näkökulmia suomalaisten suhtautumisesta ruoan verkkokauppaan. Tällä tavalla haluttiin myös julkisuutta Keskon verkkokaupan lanseeraukselle.

Ratkaisu

Frankly teki kattavan kyselyn suomalaisten suhtautumisesta verkkokauppaan sekä verkkokaupan käytön drivereista ja esteistä. Lisäksi visioitiin tulevaisuuden verkkokaupan mahdollisuuksilla.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi

  • Tulevaisuuteen suuntaava kuluttajatutkimus K-Plussa-kannassa

  • Visuaalinen ja infograafinen taitettu raportti suomalaisten suhtautumisesta ruoan verkkokauppaan nyt ja tulevaisuudessa

Lopputulemat

Lopputuloksena kiteytimme suomalaisten kuluttajien suhtautumisen ruoan verkkokauppaan. Suomalaiset profiloitiin ruoan verkkokaupan suhtautumisen perusteella ja kukin kuluttajaprofiili kuvattiin visuaalisesti ja infografisesti. Tutkimuksessa suomalaiset näyttäytyivät ruoan verkko-ostajina seuraavalla tavalla:

  • Intoilijat 4 %

  • Luontevat suunnistajat 16 %

  • Kokeilleet 27 %

  • Varovaisen myönteiset 44 %

  • Perinteiset 9 %

Lisäksi kiteytimme tulevaisuuden verkkokaupan mahdollisia suuntaviivoja ja kuluttajien suhtautumista tulevaisuuden verkkokaupan mahdollisuuksiin.

Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

frankly-tiimi

Asiakkaan kuvaus

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän. Ryhmä ketjutoimintaan kuuluu noin 1.800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Yhdistämällä verkkokaupan ja digipalvelut kattavaan kauppapaikkaverkostoon, K-ryhmä luo edellytykset saumattomaan asiakaskokemukseen kaikissa kanavissa.