Kesko

Tulevaisuuden ruokakauppa

Experience design, Creating phenomena, B2C

Haaste

Kesko halusi vahvistaa entisestään K-ruokakauppojen asemaa innostavana ja asiakaslähtöisenä suunnannäyttäjänä.

Ratkaisu

K halusi luoda visionäärisen näkymän ruoan kuluttamisen sekä ruokakaupan tulevaisuuteen.

Frankly kokosi yhteen kattavan ja monipuolisen näkemyksen siitä, miltä tulevaisuuden ruokakauppa voi näyttää kymmenen vuoden kuluttua ja fasilitoi K:n tulevaisuustyöskentelyä.

Metodologiat:

  • Blogianalyysi kuudelta markkinalta

  • Visionäärihaastattelut niin K:n sisältä (esim. K-kauppiaat ja K:n asiantuntijat) kuin ulkopuoliset visionäärit (esim Food Camp)

  • K-kauppojen osastovastaavien ja ruokamestareiden online-keskustelu

  • Laajan sisäisen asiantuntijajoukon workshop

  • Syötteet virtuaalisen tulevaisuuden ruokakaupan rakentamiseen ja kaupan yksityiskohtiin

  • Edelläkävijäkuluttajien rekrytointi K-Kylästä, käsikirjoitukset virtuaalikaupan kierrokseen ja kuluttajien ohjaaminen virtuaalisessa tulevaisuuden ruokakaupassa

Lopputulemat

Lopputuloksena K sai laajan, inspiroivan ja visuaalisen raportin, jossa oli kuvattu kaikki hankkeen eri vaiheet. Mukana oli syötteet virtuaalikauppaan, keskeisimmät sitaatit K:n asiantuntijoilta, tarinallistetut ostosreissut erilaisten kuluttajaprofiilien näkökulmasta sekä edelläkävijäkuluttajien keskeisimmät kommentit tulevaisuuden ruokakaupasta.

Koko raportin löydät täältä.

Lue myös blogipostauksemme aiheesta!

Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

frankly-tiimi

Kuvan lähde: K-ryhmä

Asiakas

Kesko

Toimiala

Retail

Työn tyyppi

Experience design, Creating phenomena, B2C

Asiakkaan kuvaus

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1.800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä.