Tulevaisuuden ruokakauppa
Experience design, Creating phenomena, B2C
Haaste
Kesko halusi vahvistaa entisestään K-ruokakauppojen asemaa innostavana ja asiakaslähtöisenä suunnannäyttäjänä.
Ratkaisu
K halusi luoda visionäärisen näkymän ruoan kuluttamisen sekä ruokakaupan tulevaisuuteen.
Frankly kokosi yhteen kattavan ja monipuolisen näkemyksen siitä, miltä tulevaisuuden ruokakauppa voi näyttää kymmenen vuoden kuluttua ja fasilitoi K:n tulevaisuustyöskentelyä.
Metodologiat:
Blogianalyysi kuudelta markkinalta
Visionäärihaastattelut niin K:n sisältä (esim. K-kauppiaat ja K:n asiantuntijat) kuin ulkopuoliset visionäärit (esim Food Camp)
K-kauppojen osastovastaavien ja ruokamestareiden online-keskustelu
Laajan sisäisen asiantuntijajoukon workshop
Syötteet virtuaalisen tulevaisuuden ruokakaupan rakentamiseen ja kaupan yksityiskohtiin
Edelläkävijäkuluttajien rekrytointi K-Kylästä, käsikirjoitukset virtuaalikaupan kierrokseen ja kuluttajien ohjaaminen virtuaalisessa tulevaisuuden ruokakaupassa
Lopputulemat
Lopputuloksena K sai laajan, inspiroivan ja visuaalisen raportin, jossa oli kuvattu kaikki hankkeen eri vaiheet. Mukana oli syötteet virtuaalikauppaan, keskeisimmät sitaatit K:n asiantuntijoilta, tarinallistetut ostosreissut erilaisten kuluttajaprofiilien näkökulmasta sekä edelläkävijäkuluttajien keskeisimmät kommentit tulevaisuuden ruokakaupasta.
Koko raportin löydät täältä.
Lue myös blogipostauksemme aiheesta!
Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

Kuvan lähde: K-ryhmä
Asiakas
Kesko
Toimiala
Retail
Työn tyyppi
Experience design, Creating phenomena, B2C
Asiakkaan kuvaus
Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1.800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä.