Sanoma - strateginen segmentointi tuo kattavan näkymän kuluttajiin
Experience design, B2B, B2C
Haaste
Sanoma halusi luoda koko konsernia yhdistävän kuluttajasegmentoinnin mallin, joka mahdollistaa yhtenäisen näkymän asiakkaisiin, potentiaaliin ja eri brändien positioon sekä tuo suoraa lisäarvoa liiketoimintaan.
Ratkaisu
Rakensimme Sanomalle strategisen segmentoinnin, joka yhdistettiin asiakaskantaan ja väestörekisteriin. frankly varmisti, että työ vastaa toimialan ja brändien haasteisiin, toteutti segmenttien kuvaukset sekä tuki segmentointimallin jalkauttamisessa.
Metodologiat:
Olemassa olevan tiedon analyysi
Avainhenkilöhaastattelut ja liiketaloudelliset odotukset
Tulevaisuusworkshop: Skenaariot
Segmenttikäsikirja
Jalkautus ja inspiraatio
Lopputulemat
Uusi strateginen segmentointimalli yhdistää ensimmäistä kertaa kaikki liiketoimintayksiköt ja brändit ja on suoraan käytettävissä markkinoinnin, myynnin ja tuotekehityksen tehostamiseen.
Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

Asiakas
Sanoma
Työn tyyppi
Experience design, B2B, B2C
Asiakkaan kuvaus
Sanoma on monikanavainen oppimis- ja mediayhtiö, joka julkaisee laajaa valikoimaa aikakauslehtiä, sanomalehtiä, useita tv- ja radiokanavia sekä kasvattaa koko ajan digitaalista läsnäoloaan ydinmarkkinoillaan.