Sanoma

Sanoma - strateginen segmentointi tuo kattavan näkymän kuluttajiin

Experience design, B2B, B2C

Haaste

Sanoma halusi luoda koko konsernia yhdistävän kuluttajasegmentoinnin mallin, joka mahdollistaa yhtenäisen näkymän asiakkaisiin, potentiaaliin ja eri brändien positioon sekä tuo suoraa lisäarvoa liiketoimintaan.

Ratkaisu

Rakensimme Sanomalle strategisen segmentoinnin, joka yhdistettiin asiakaskantaan ja väestörekisteriin. frankly varmisti, että työ vastaa toimialan ja brändien haasteisiin, toteutti segmenttien kuvaukset sekä tuki segmentointimallin jalkauttamisessa.

Metodologiat:

  • Olemassa olevan tiedon analyysi

  • Avainhenkilöhaastattelut ja liiketaloudelliset odotukset

  • Tulevaisuusworkshop: Skenaariot

  • Segmenttikäsikirja

  • Jalkautus ja inspiraatio

Lopputulemat

Uusi strateginen segmentointimalli yhdistää ensimmäistä kertaa kaikki liiketoimintayksiköt ja brändit ja on suoraan käytettävissä markkinoinnin, myynnin ja tuotekehityksen tehostamiseen.

Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

frankly-tiimi

Asiakas

Sanoma

Työn tyyppi

Experience design, B2B, B2C

Asiakkaan kuvaus

Sanoma on monikanavainen oppimis- ja mediayhtiö, joka julkaisee laajaa valikoimaa aikakauslehtiä, sanomalehtiä, useita tv- ja radiokanavia sekä kasvattaa koko ajan digitaalista läsnäoloaan ydinmarkkinoillaan.