Asiakasvetoinen SATO selvitti Asukkaan matkan
Experience design, B2C
Haaste
SATO on määritellyt toimintansa lähtökohdaksi asiakasvetoisuuden. SATO haluaa palvella asiakkaitaan jatkuvasti monipuolisemmin ja paremmin, ja tämä onnistuu ymmärtämällä asiakkaita yhä paremmin.
SATO halusi selvittää, millainen on asukkaan matka SATO-kotiin ja miten matkaa voidaan entisestään sujuvoittaa?
Ratkaisu
Keskustelimme suomalaisten vanhempien kanssa muuttuvasta vanhemmuudesta, Ymmärrys SATOn asukkaan matkasta rakennettiin monipuolisin metodein hyödyntäen sekä SATOn aiempaa tietoa että uusia tutkimuksia.
Yksi osa hankkeesta toteutettiin innostavan mobiilipäiväkirjan avulla, kun SATO kutsui omia asunnon hakijoitaan mukaan tutkimukseen kertomaan kokemuksistaan.
Lopputulemat
Tulokset tuovat SATOlle lisää tietoa siitä, millaisilla käytännön keinoilla asunnon hakemisen prosessia, asiakasviestintää ja -palvelua voidaan edelleen parantaa asukkaan matkan eri vaiheissa.
Mikä teidän tarpeenne on? Jutellaan lisää!

Asiakas
SATO
Työn tyyppi
Experience design, B2C
Asiakkaan kuvaus
SATO Oyj on yksi Suomen suurimmista vuokranantajista ja asuntosijoitusyhtiöistä. SATOn omistuksessa on yhteensä noin 25 893 vuokra-asuntoa Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa ja Pietarissa.