Brändi- ja markkinointistrategiat

Brändi- ja markkinointistrategiat

Asiakasnäkemyksellä johdetussa yrityksessä asiakkaat ovat brändien ja liiketoiminnan kehittämisen keskiössä. Rationaaliset brändin elementit toimivat usein niin kuluttajille kuin yrityspäättäjillekin syinä uskoa, että ostopäätös on oikea. Tunteiden herättämisellä on kuitenkin tutkitusti merkittävin rooli päätöksenteossa.

Luodaksemme kaupallisesti menestyviä brändejä, on meidän kyettävä vaikuttamaan asiakkaidemme tunteisiin. Rationaalisten brändielementtien lisäksi yritysten kannattaakin yhä enemmän olla kiinnostuneita siitä, millä tunteisiin vetoavalla brändin elementillä kilpailuetu saavutetaan.

Kaikki lähtee monipuolisesta ja laadukkaasta datasta. Se auttaa meitä piirtämään kirkkaan kuvan asiakkaistamme tarpeineen, tunteineen ja odotuksineen. Luomme näiden ympärille brändin arvolupauksen: miten yritys tuottaa asiakkailleen koettua arvoa. Oikeiden analyysien tekeminen on ratkaisevan tärkeää. Parhaat analyysit tehdään luovuutta ja intuitiotakin hyödyntäen. Vasta näin data herää eloon ja saamme kuluttajat rakastumaan brändiin.

Autamme asiakkaitamme mm.

  • arvolupauksen ja vision määrittelyssä,
  • brändistrategian luomisessa,
  • brändin merkityksellisyyden määrittelyssä,
  • brändiarkkitehtuuri, brändihierarkian ja brändipositioinnin luomisessa.

Tutustu brändi- ja markkinointistrategioihin liittyviin projekteihimme täällä.