Digitaalisuus ja uudet liiketoimintamallit

Digitaalisuus ja uudet liiketoimintamallit

Kilpailukenttä muuttuu ja uudet kilpailijat pelaavat uusilla säännöillä, disruptio tuo epäreilua kilpailua. Digitalisaatio luo uutta arvoa, joka ei synny pelkästään prosesseja digitalisoimalla. Vakiintuneiden yritysten haaste muuttua ja haastaa toimialan konventioita tekee maaperän otolliseksi uusilla säännöillä pelaaville kilpailijoille.

Vain asiakaslähtöisesti digitalisoituvat liiketoiminnat voivat kukoistaa. Tutkimusten mukaan yritykset, jotka pärjäävät erinomaisesti asiakaskokemuksessa ovat preferoidumpia, kasvavat muita yrityksiä nopeammin sekä pystyvät veloittamaan tuotteistaan ja palveluistaan enemmän.

Asiakaslähtöinen digitalisaatio vaatii uudenlaista ajattelua siitä, miten digitaalisuus tuodaan jo olemassa oleviin liiketoimintoihin, mihin sitä ei tuoda ja miten tuotetaan koettua arvoa. Digitaalisten työkalujen ja toimintamallien päälleliimaus markkinoinnin, myynnin tai asiakaspalvelun olemassa oleviin prosesseihin ei riitä.

Autamme asiakkaitamme mm.

  • löytämään uusia kasvun mahdollisuuksia digitaalisia liiketoimintamalleja uudistamalla,
  • rakentamaan mitattavia asiakaskokemuksia digitaalisen ja reaalimaailman kosketuspisteitä yhdistäen
  • uusien digitalisoituvien jakeluteiden ja prosessien luomisessa
  • digitalisoituvan organisaation kompetenssien määrittelyssä, arvioimisessa ja valmentamisessa
  • organisaation digitalisoitumisen johtamisessa tiimejä, prosesseja ja toimintatapoja kehittämällä.

Tutustu digitaalisuuteen ja uusiin liiketoimintamalleihin liittyviin projekteihimme täällä.